tirsdag 31. januar 2012

Toppen av Aron - Tverråsrunden - trikkeskinner i marka

Jeg har kommet meg etter søndagens gjennomkjøring av Hauern, og fikk inn en rask tur i ettermiddag fra toppen av Aron og rundt Tverråsen. Lier har fått i gang løypemaskinen igjen, for i kveld var det trikkeskinner rundt hele Tverråsrunden, og den lille stubben jeg gikk av Kamstrupløypa. Helt nydelig.

Veldig raskt føre, med ørlite nysnø i løpet av dagen og -12 på Tverken, dette til sammen ga rett og slett superski med god glid og tilnærmet spikerfeste. Jeg fikk øvd en god distanse uten staver, veldig nyttig. Merker med en gang at balanse og tyngdeoverføring er veldig viktig. I begynnelsen er det mindre klapping i skia uten staver!

Jeg endte opp med en snittfart på 11.4km/t, tror vi snakker om personlig bestetid rundt Tverråsen.

Jeg prøvde også å ikke stresse så mye i oppoverbakkene som på søndag, og merker at det blir mer riktig for meg. Bedre å bruke kreftene på slettene og nedoverbakker enn å bruke all energi for å komme fort opp.

Smøring : Ingen endring siden søndag. Smurte ikke på nytt. Et lag VR40 fra søndag.

Igjen - kjempekaldt å kjøre heisen ned i ca -10. Det egner seg dårlig med svett skitøy. Neste gang blir det nok å kjøre ned til 800m ved Eikerdelet eller rett og slett kjøre bil til Landfalltjern.

Hauern på søndag er usikkert. Jeg kommer til å tenke meg om både 2 og 3 ganger dersom gradestokker viser under -20.

//Glenn

1 kommentar:

  1. Drammen kjører også Tverråsrunden nå før Hauern. Så det er nok derfor den er blitt bra nå.

    Tore har prøvd seg ned til 800m fra eikerdelet og det var ikke bra husker jeg feil.

    SvarSlett