torsdag 19. januar 2012

Forsøk på 4x4 intervall på ski - Skimtrunden

Det skulle bli en kjempestreng 4x4 intervalløkt!
Men på ski er ikke det alltid like lett. På slutten av oppvarmingen skjønte at her kan jeg trenge litt mer feste, og stoppet å la et lite lag VR45 i tråkket. Men det å stoppe og legge på smøring, det tar alltid lenger tid enn forventet. Så mens klokka dro i gang første runde med intervall og forventet maks puls, da smurte jeg fortsatt ski. Første økt ble av de grunner litt avkortet og dermed prøvde jeg å holde draget på 4min, men å gå på litt ut i hvile sonen. Og like før neste drag, da ringte telefonen, arg! Pga. at dette kom jeg vel skjevt ut i andre drag også. Tredje drag ble nok det beste, mye staking på flatene opp til Skimten. Nydelig når du virkelig får fart på skia, og du føler du fyker litt gjennom terrenget.

Det var rett og slett trikkeskinner på Skimtrunden i kveld. Jeg fikk virkelig flashback til alle de gode stundene fra vinteren 2010/2011!

Men brått var det visst slutt, klokka nevnte noe om recovery og at det var 9 min igjen. Da hadde jeg pest på alt jeg kunne ca 6 min ut i hvilesonen igjen.. Det er ikke alltid like lett med disse avanserte klokkene vi drasser med oss på trening.

Men totalt sitter jeg igjen med en veldig god følelse av økta. Synes jeg fikk til litt bedre fraspark, fikk på en måte tråkket skia skikkelig ned i snøen og fikk glidd litt fremover på en andre skia. Det er fortsatt klapping, ingen tvil om det. Men øvelse gjør mester er det visst noe som heter.

Smøring i kveld.
2 lag blå V40. 3 lag BlåEkstra, og til slutt et tynt lag VR45 i tråkket som kanskje var litt unødvendig. Burde heller lagt et ekstra lag BlåEkstra eller to i tråkket :-)


Turen finnes under.
Endomondo Skiing Workout: was out skiing 12.25 km in 1h:12m:18s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar