mandag 23. januar 2012

4x4 intervall Aron - Skimtrunden

Det er rett og slett trikkeskinner i marka nå. Det sto noe på bloggen til Gunnar Skei om Drammen Kommune ikke hadde kjørt Kamstrupen i dag, men det må de har gjort i ettermiddag, for jeg fant bare perfekt spor der i 19-tiden i kveld. Men nok om det.

I kveld ble det nytt forsøk på 4x4 intervall. Skia smurt på forhånd, slik at ikke skulle bli noe kluss med tidene pga. smøring av ski. Det beste er sporene fra krysset ved Ballklubbhytta og opp til Tverken, mulig også mot toppen av bakken etter Tverken. Etter det blir det nok ikke så effektiv, litt pga. dårligere spor, men også mer vekslende terreng. Men følelsen på å bare gå opp og ned mot Tverken er jeg ikke helt modem for ennå, så jeg må gå en runde.

Men puls i dragene blir det allikevel, prøver heller å stake maks på slettene for å holde pulsen oppe dersom det kommer en slette midt i et drag.

Fremme på Skimten etter ca 51 min, godt fornøyd med det. Turen ned fra Skimten blir bare kos, den biten havner under kategorien nedtrapping på klokka, men i dag ble det mest kaldt. -7 grader og litt snø tilsier 2 stk Devold uld for min del.

Smøring i kveld. Etter å ha prøvd ut vanlig Blå Extra på familietur på Blefjell i går, som ikke fungerte spesielt bra. Blå Extra kladder faktisk i snøvær og -6-7 grader, det hadde jeg ikke trodd! Så i går tok jeg tiden å smøre om, dro av Blå Extra og la 2 tynne lag VR40. Yes, 2 lag VR40 på slikt føre = spikerfeste! Samtidig som det ikke lugger. Samme oppskrift i kveld, mer eller mindre spikerfeste i kveld også. Kanskje et par glipptak, men det skyldes ikke VR40, men heller han oppe på skia.

Smittfart på 9.6km/t, godt fornøyd.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 11.06 km in 1h:08m:42s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar