tirsdag 24. januar 2012

Supertur fra Landfalltjern-Skimten og Tverråsrunden

Ny runde på ski i kveld også. Jeg droppet heisen (Aron) i kveld etter at det ble så kaldt i går, og kjørte bil til Landfalltjern. På en måte føles det tryggere å hele tiden ha full kontroll, selv om heisen i Aron er veldig stabil!

Det ble en litt tung dag på jobb i dag, noen dager er ikke helt enkle, og i dag var en slik dag. Da er det deilig å fokusere på noe helt annet enn data, og heller sette fokus på tyngdeoverføring, fraspark og det å gli mest mulig på skia slik at man går så økonomisk og raskt som mulig. På akkurat det siste punktet har jeg et langt stykke igjen. Det er mange spreke og flinke skiløpere ute om kvelden. Hvor i all verden henter de alle kreftene fra. De fyker opp kneier og bakker som om det ikke kostet dem en kalori, mens en annen stakker har stor sett puls over 85% av maks dersom jeg skal klare over 10km/t i snittfart.

Etter ca 15km på ski ser nemlig pulsbilde slik ut:
Den tynne røde streken er puls, den tykke røde er høyde. Jeg ligger jevnt høyt i puls under hele turen, en liten dropp på Skimten, men der står jeg jo stille!

Men allikevel sitter jeg igjen med en supertur, og humøret er på topp etter noe slikt. Det hjelper veldig å kjøre en slik litt lengre hardøkt, helt nydelig å komme hjem da.

Smøring i kveld, akkurat det samme som i går, 2 tynne lag VR40, 1 tynt lag VR40 i tråkket. Hadde spikerfeste hele runden rundt, helt nydelig.

Fant også ut i kveld at hunder løper veldig fort. Det var noen foran meg i sporet rundt Tverråsen, som jeg kjørte forbi ned mot Tverken, jippi, kjørte forbi! Men de hadde altså en hund, og den var mildt sagt glad i å løpe.. Og for en fart, den holdt altså følge med med i hocky ned bakken mot Tverken. Jeg har målt farten til 27.6km/t, og den bikkja bare løp ved siden av og kikket bort på meg! Jiha.

Snittfart i kveld 10.4km/t, dvs at jeg har tangert "rekorden" fra i fjor på omtrent samme runde. I januar 2011 startet Jon Halvor og jeg på toppen av Aron. Moro å se statistikk fra tidligere år..

//Glenn

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 15.66 km in 1h:30m:40s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar