torsdag 26. januar 2012

8x3 intervall Landfalltjern - Skimten

Det nærmer seg Hauern! 5.feb er ikke lenge til.
I fjor gikk jeg bare maks fart hele tiden, prøvde å tenke teknikk. I år prøver jeg intervall for å øke kondisjonen før Hauern og lign. Mange snakker om 4x4, men etter å ha snakket med noen andre skifolk for noen uker tilbake, var tiden inne for å prøve deres opplegg med 8x3 min intervall. Hvor lange pauser mellom hvert drag fikk jeg ikke noe hint om, men jeg la inn 1,5 min, halvparten av dragene. Det viste seg å være helt passe.
Det ble rett og slett en kjempegod intervalløkt fra Landfalltjern til Skimten. De to siste dragene ble litt halvhjerta, merket godt at jeg var sliten når jeg startet stake-drag nr 2 mot Skimten...

Snittfart på 10.6km/t blir nok litt misvisende i dag, tipper mye av den farten kom fra Skimten og ned til Landfalltjern :-)

Smøring : 2 lag VR45 oppå diverse avslitte lag med VR40. Litt glipptak de første km, men rett og slett spikerfeste fra Steinkjerringa og opp mot Skimten. Helt nydelig. Har litt følelsen at jeg har truffet bedre med smøring i år.

Planen er langtur og gjennomkjøring av Hauernløypa til helgen.

Vi sees i marka, både med og uten hodelykt.

//Glenn

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 12.73 km in 1h:12m:39s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar