torsdag 5. januar 2012

5x1000m Intervall fra Landfalltjern og rundt Skimtrunden

Til helgen er det bursdager for Ola, og det blir vanskelig å få til noe trening.
Dermed ble det ut i kveld igjen :-)

I kveld gikk jeg alene, og da passet det perfekt med intervall etter pulsklokka. Det er ikke alltid like lett å få til det med andre. Men jeg kommer nok ikke til å bruke 5x1000m intervall igjen, dragene på 1000m blir litt for lange for meg, slik at pulsen synker noe mot slutten av dragene. Jeg brukte i snitt ca 7min pr. drag.

Jeg kom meg ut noe tidligere i kveld, og det var jo like mange folk i løypa fra Landfalltjern til Tverken som på en god søndag. Det er så mange LED-lys i løypa at noen lysløype ikke er nødvendig. Du har aldri noe følelse av å gå alene i marka om kvelden nå om dagen. Veldig stor aktivitet! 

Økta i kveld ga virkelig godfølelsen tilbake når det gjelder ski. Jeg hadde følelsen av OK fart på skia, selv om jeg ble fragått av noen spreke damer allerede fra start på Landfalltjern. Men disse var ute i samme ærend som meg, kjøre intervall. Så jeg traff dem igjen ved krysset til ballklubbhytta, så tok de meg igjen ved Tverken og siden var de borte. Arg, irriterende å bli regelrett kjørt fra av damer, men slikt må jeg vel bare venne meg til.

Løypa opp fra Landfalltjern etter de første bratte kneikene er rett og slett perfekt for internvaller. Det er litt stigning hele veien, men ikke værre enn at dialoggang går helt supert, og sikkert dobbeltak med frakspark for de som er sprekere enn meg. For min del ble det diagonal!

Det var ca -4 på Lundeplassen ved start, ca -5 på Tverken og -5 på Skimten. Jeg la to tynne lag VR45 under skia, satt som ei kule Litt kortere lag i "tråkket". Jeg spurte også en av disse damene hva de hadde smurt med, og da kom ordet "tråkket" frem. Svaret var kort, blå extra og Multigrade i "tråkket"! Og ikke noe mer, kort og konsist.

Igjen, topp forhold i marka. Vurdere å legge inn Tverråsrunden i kveld, men kanskje greit å ikke overdrive?

Vi sees.

//Glenn
Endomondo Skiing Workout: was out skiing 14.05 km in 1h:22m:39s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar