mandag 9. januar 2012

Landfalltjern - Skimtrunden - Tverråsrunden - supertur med gutta

Søndag kveld 8.jan 2012, kl. 20.00, oppmøte bommen ved Landfalltjern!
Det er ikke ofte det klaffer for alle tre, Jon Halvor, Bernt-Ole & jeg. Men denne kvelden passet det for alle. Første tur alle tre i 2012. Og for en tur! Helt vindstille, -8 grader, fullmåne! Det kan nesten ikke bli bedre.

Vi startet like greit hardt, egentlig ikke bra i det hele tatt, men sånn ble det. Opp til Tverken på knappe ca 20 min (snittfart på 8.2km/t), det endte i mye rød sone for min del, men tiden er jeg kjempefornøyd med. Videre opp til Skimtrunden og der er det noen stakepartier som i går var helt fantastisk. Det var bare å trøkke til, og trøkke til, helt nydelig. Jeg gjorde et tappert forsøk på å lure meg først opp til toppen ved Skimten, men måtte se meg slått av Bernt-Ole. Pulsklokka stoppa på 96% av makspuls på toppen og jeg endte igjen i rød sone. Er det dette vi kan kalle naturlig intervall?

Litt lenger ned i bakken kom jo spørsmålet, skal vi like greit ta hele runden når det er så fint? Det er ikke uten grunn av noen deler av Tverråsrunden kalles måneskinnsheia. Og denne kvelden tror jeg ingen ville hjem, eller at alle drømte om at klokka var ca 18.00 på Skimten og ikke 21. Men Tverråsrunden ble det. Prøvde å roe det hele ned litt i startet, men skar seg lett. Tempo ble det! Faktisk lå jeg først i noen småkuperte partier, den skal jeg leve en god stund på gutter! Men staking på slettene blir jeg nok ikke først, for selv om jeg legger i vei i all min kraft, ja da kommer det en opp på sia... Og det er ikke Jon Halvor. Jeg må sende en takk til skia og smøreteamet (meg selv) for følelsen av å ligge i tet en stund! Madshus lever varene for å si det sånn.

Et kort stopp på Tverråsutsikten med fullmåne er heller ikke å forakte. Helt stille, og med så klar luft kan du se så langt det er mulig.
Fra Tverråsen og til Landfalltjern kan nok si at jeg merket at det hadde gått fort hele veien, ikke fullt så trøkk i frasparket på de få kneikene fra Tverken til Landfalltjern.

Smøring denne kvelden :
Gilder, LF8, siklet og børstet og polert med fibertex.
Feste, Grunnvoks fra før sommeren, 3 lag VR40 inne, 1 lag VR40 ute og 1 tynt lag VR45 i tråkket! Helt kanon, jeg kan ikke huske å ha hatt så gode ski noen gang.

Snittfart : 10.6km/t inkl. 3 pauser. Total tid: 1:40:44 :-)

Dette må gjøres igjen!

//Glenn


Endomondo Skiing Workout: was out skiing 17.82 km in 1h:34m:45s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar