tirsdag 10. januar 2012

Landfalltjern - Skimtrunden

Det skulle egentlig ikke bli noe ski i dag. I kalenderen står det Atea Microsoft Lync BootCamp i Oslo med tilhørende middag. Estimert hjemkost var ca 22.00.. Men noen ganger blir det endringer, og i kveld skjedde det på mange måter ikke så mye etter at middagen var ferdig, så jeg kastet med på toget og kom meg hjemover. Håpet om en skitur steg mer og mer i det jeg nærmet meg Drammen. Men på en annen ble jeg noe i tvil også, trening kl. 20.30, hvor smart er det?

Skimten 10. Jan 2012. Tatt med iPhone 4 med lys
fra hodelykta på fullt
Men nå angrer jeg ikke. Det som kunne minnes om litt vondt i hode er borte, ikke er jeg så trøtt heller! Det måtte bli en kortere tur i dag, oppstart kl. 20.30 tilsier ikke akkurat langtur på flere mil i marka. Og snøen som kom på mandag har gjort sitt til at temperaturen har falt noe i marka, og dermed ble det litt vanskeligere å smøre. Jeg la omtrent det samme som i går, VR45, men endret med litt VR50 i tråkket, siden gradene i bilen visst -3 på Landfalltjern, og folk snakket om +2 på Skimten. Vr50 visste jeg faktisk å bli litt bakglatt, og jeg klarte ikke å holde sammen fart som på søndag. I kveld brukte jeg ca 24 min til Tverken istedet for 20 på søndag. Det er er markant forskjell. Jeg brukte også ca 4 min lenger tid til Skimten i dag enn i går. Jeg la et tynt lag VR60 i tråkket på Tverken, og fikk godt feste nesten til Skimten. Men med +2 grader blir noen ganger VR60 også noe bakglatt.

Omtrent like mange folk ute med hodelykt i kveld, og en haug med bikkjer. Noen har jo 2-3 stk som kommer i vill fart nedover løypa. Hyggelig det altså, man føler seg hvertfall ikke alene. Jeg møtte til og med to stk med hodelykt på vei oppover når jeg avsluttet min runde rett før 22.00. Langrenn må ha tatt av mye mer denne sesongen enn i fjor, eller trente alle disse folka inn i forrige sesong pga kulden? Ikke vet jeg.

Det ble snittfart på 10.3km/t i kveld (rettelse på farten : pulsklokka sier snitt på 9.5km/t, da inkl. smørestopp på Tverken, og fotografering på Skimten), egentlig ganske fornøyd med det, med tanke på utgangspunktet etter en så lang dag på jobb.

Mulig det blir ski i morgen, vi får se.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 12.42 km in 1h:12m:16s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar