tirsdag 14. februar 2012

Landfalltjern-Solvang-Svarthavna-Vrangen-Landfalltjern

Tirsdager er egentlig dagen for spinning på jobben, men når muligheten for en litt lenger skitur melder seg, da er prioriteringen klar. Bedre å være ute i frisk luft å slite et par timer enn inne i en spinningsal.

Planen var at Bernt-Ole og jeg skulle gå runden Landfalltjern-Solvang-Svarthavna-Vrangen-Landfalltjern. Men det er alltid hyggelig å gå flere, så jeg kilte av en SMS til Jon Halvor tidligere på dagen og annonserte planene for kvelden. Svaret kom ganske raskt, noe ala "Jeg står over, god tur!" Men så er det dette med Jon Halvor og ski, og kanskje når vi alle tre skal prøve å få til en tur sammen, så ca 18.40 eller noe rundt der, så ringer det "har du kledd på deg allerede, jeg lurer litt på å bli med skjønner du.." Og kort historie kort, vi ble alle tre fra Landfalltjern.

Med ca +2 på termometeret i bilen på Lundplassen ble det rask justering av smurningen basert på noen andre mannfolk som tydelig hadde vært ute noen timer før på kvelden. Jon og jeg endte opp med VR50 og Bernt-Ole med VR55. Det siste ga nok best feste, men denne sesongen skal det mer til en litt bakglatt før jeg legger på mer, så det ble med VR50. Funket egentlig ganske bra.

Det ble god driv opp fordi Tverken, og Bernt-Ole kjører som vanlig som en gal mann ned dritabakkene mot Solvang. Jeg skjønner ikke at han tør! Kort drikkepause ved Solvang før gutta la inn et langt drag opp mot Svarthavna som jeg ikke klarte å respondere på! Arg, endte sist på toppen.

Turen over Vrangen er alltid like fin, og i år lurer jeg jammen på om de har kjørt tråkkemaskinen utpå isen? Veldig fine spor nesten over hele vannet. Bernt-Ole la inn et stakedrag som hverken Jon eller jeg klarte å svare på, men det begynner vi jo å bli litt vant til :-)

God flyt gjennom Kamstrupen til Landfalltjern med en kort stopp på Eikerdelet for å få igjen pusten og tømme resten av drikkebeltet for energidrikk. Jeg hadde med fullt belte, men kunne egentlig hatt mer drikke. Så litt lærdom fra denne turen også:lenger enn 1.5t = Camelbak. 

Vi endte opp med 1t og 58min på klokka, som gir en snittfart på bittelitt over 10km/t :-) GPS'n på klokka tok kvelden etter noen få meter, så denne gangen er det 100% iPhone som står for distanse og tracking.

Sees i marka

//Glenn

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 19.34 km in 1h:45m:54s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar