torsdag 23. februar 2012

Klisterføre i Drammensmarka - litt dårlig tur rundt Tverråsen

Torsdag 23.Feb 2012.
Det har ikke blitt noe skikkelig trening siden forrige uke. Vera har hatt tupperware-party, jeg har vært med jobben i Funkelia og mye annet har skjedd. 
Trodde jeg skulle være flink å kjøre 4x4 intervall på mandag, men i 800m var det bare is, og Rode Multigrade ga ikke feste i det hele tatt den dagen. Det endte i en kort tur på 24 min, og jeg gikk slukøret hjem igjen.

Turen denne torsdagen ble også en rekognoseringstur for Vera, hun skulle gå med skolen på fredag, og ville gjerne forvisse seg at det var snø nok, og at løypa ikke bare besto av is.

Vel, jeg startet tidlig fra Landfalltjern med Rode Rossa under skia, det holdt knapt opp de første bakkene før jeg måtte stoppe og legge under Rode Multigrade. Det ga bedre feste, og jeg peste så godt som mulig mot Tverken. Men litt av motivasjonen for ski var faktisk borte. Det skal ikke være så varmt i februar!

I juvet etter Tverken holdt jeg på å gi opp, Rode Multigrade likte ikke de store temperaturforskjellene mellom sørpe på Landfalltjern og tørr snø nede i juvet. Dermed endte jeg opp med sikkert 3cm høye kladder midt under skia. Men jeg klarte faktisk å få de av, uten å skrape av og legge på nytt! Deilig.

Det gikk bedre opp mot Skimten, selv om det kom noen få regndrypp der oppe. Jeg prøvde å få med de siste solstrålene på et bilde, men jeg klarer ikke å uploade det fra fjellheimen via mobiltelefon som bare har Edge. Ikke noe 3G på Storli.

Jeg fikk på lykta etter fotosesjonen på Skimten, snakket litt med en annen kar som ikke var kjent i hele tatt, forklarte han Skimtrunden og satte selv kursen for Tverråsen. Runden rundt gikk ikke så ille, tatt i betraktning litt regn og en blanding av Rossa og Multigrade under skia.

Brukte 1t og 43min rundt runden, ikke fornøyd med tiden... Legger litt skyld på glemte kunster med klister og litt dårlig motivasjon. Ikke alle dager er like effektive. 

Men jeg fikk sjekket løypene for kona, hun gikk med Swix VM universal på fredag, og hadde faktisk gode ski! Nå skal det sies at skia hennes fikk full behandling i smørebua torsdag kveld, etter både trening, handling til vinterferie, rydding på kjøkkenet, legging av unger.. Hun fikk både LF8 glider, siklet og børset, grunnklister, og så et lag med VM universal på toppen :-)

Neste tur bli på Blefjell :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar