torsdag 9. februar 2012

Kjempeøkt med 5x1000m intervall - Toppen av Aron-Tverråsrunden

I kveld ble det alene, og da blir det intervall. For å variere litt prøvd jeg en ny runde med det som ligger ferdig i klokka, 5x1000m med 3 min pause mellom dragene. Dette fungerte ikke særlig bra første gang jeg prøvde, men i kveld var det virkelig moro. Vel, moro og moro... effektivt.

Dragene ble nok litt lenger enn 1000m, enten så svika klokka litt, eller så hørte jeg ikke pipene som kommer når man skal bytte mellom drag og pause. Lett å kjøre litt ekstra når draget stopper midt på ei lang slette med staking. Intervall er nok best å kjøre f.eks opp mot Tverken, men for å skape litt følelse av tur, velger jeg å prøve å finne en runde. Noen drag blir nok ikke fullt så effektive som opp og ned fra Tverken, men det får så være.

Snittfart på 11.8km/t på 13km er jeg også veldig fornøyd med. Nå var nok GPS'en litt på bærtur i kveld, trackingen viser helt feil i starten på økta. Polar-programmet på PC'en har kanskje tatt høyde for dette, men endomondo viser helt feil km/t i snittfart.

Smøring : 3 lag VR40, spikerfeste! Helt nydelig å bare kunne klemme til i slake moter og kjenne at skia sitter. Trodde nesten ikke jeg kom til å skrive det noen gang med Madshusskia. Men kanskje jeg har fått litt bedre teknikk? Hvem vet.
Glider : Ikke gjort noe siden Hauern.

Sistemann ned i heisen i kveld også. De kjørte ikke opp farten i kveld, men deilig å slippe å ploge ned hele slalombakken.

Vi sees i marka.

//Glenn

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 13 km in 1h:05m:55s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar