lørdag 18. februar 2012

Effektive økter torsdag og fredag

For første gang på lenge var jeg hjemme fra jobben litt før 16.30, og når sola fortsatt var oppe kjente jeg kroppen ble helt rastløs og ville ut. Ola sto på trappa og skulle i Aron i det jeg kom hjem og Solveig skulle på bad-taste-party med skolen.

Så i det alle var borte var jeg ikke med å hoppe i skitøyet, legge et lag VR55 under og rask gange opp til 800m. Nå var det bare om å gjøre å benytte det siste lyset igjen før det ble mørkt. Det er er jo lys i 800m, men alltid hyggelig å trene i dagslys.

Jeg får mer og mer sansen for 4x4 intervall i 800m. Det føles både hardt og effektivt. Det ca 1 time fra dør til dør, og på den tiden rekker jeg å ta meg skikkelig ut. Og det er tydeligvis flere som gjør som meg, jeg møtte samme karen på skøyteski i kveld som på mandagen :-)

Snittfart ble på 11.6km/t i kveld, men det regnestykket blir nok litt feil i 800m. Men grafen fra klokka viser snittfart på 13-14km/t i dragene, moro.
Kart fra Endomondo:
4x4 intervall i 800m

Torsdag 16. feb 2012
Torsdag kveld ble det er kjapp tur opp til Skimten. Ola var i bakken og de andre sullet med sitt. Jeg prøvde det meste for å lure med meg Solveig på skitur, men helt forjeves. Dermed ble det tur alene. Litt daff i kroppen etter bare en dag pause fra trening, så det ble mye sone 2, og litt roligere tempo. Prøvde å fokusere på å gå litt kjappere i motbakkene og heller slappe av på slettene. Om det virket, ikke sikker.

Torsdag var det mildt i marka, la 2 tynne lag med VR55, passet ganske bra den kvelden.

Drammen Kommune er fortsatt like flinke med å kjøre løyper, trikkeskinner opp til krysset der Skimtrunden starter. Selve Skimtrunden var nok ikke kjørt den dagen, litt mer trått føre.

Snittfart ble 10.6km/t på torsdag.

Kart fra Endomondo for torsdag.
Aron-Skimtrunden

Det er mildt om dagen, og det skal ikke stikkes under en stol at jeg stadig kikker på racer-sykkelen, og gleder meg litt til tørre veier og følelsen av suse av gårde på landeveien. Det blir Lillehammer-Oslo med Atea i går også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar