lørdag 4. februar 2012

Alt klart for Hauern 2012

I år som i fjor, altfor mye nerver rundt dette med å gå skirenn, sykkelritt eller hva enn det neste blir. Dette skulle jeg ha drevet med i ungdommen :-)

Værpronosen for morgendagen er mye bedre med tanke på temperatur, jeg tror det skal bli en fin dag.


I år skal vi hente startnummer ved start, egentlig ganske dum ordning, siden det var veldig ryddig å gjøre dette på lørdagen før rennet.

Smøring:
Feste:
1 lag Toko grunnvoks.
1 lag helt vanlig blå Swix. Begge lag varmet inn.
5 lag VR40, lagt i pyramide. Det er spådd litt nysnø utover dagen, og erfaring tilsier at VR40 fungerer bra på slikt føre.

Glider.
Jeg har jobbet mer med glider i år, ikke vet jeg helt hvorfor, hadde jo knallglid i fjor.

1 lag Swix LF 8. Varmet inn 3 ganger, siklet og børset.
I går har jeg lagt CH4 på toppen. CH serien til Swix er den billigste typen, kosta 70,- for en liten boks. Tenkte det var verdt forsøket. Men også som i fjor, det er nok mye mer han oppå skia som har betydning for dette enn   om det ligger et ekstra lag CH4. CH4 er vanskelig å legge på, jernet må ha 150 grader. Jeg trente på de gamle skia, og fant ut at jeg måtte varme den inn 2 ganger. Ventet til skia ble helt kalde mellom hver gang. Men det virker som jeg har fått en veldig hard og glatt hinne under skia.

Sekk eller ikke sekk?
Egentlig samme spørsmål som i fjor... Arg. I fjor frøs jo hele drikkesystemet 500m etter start, det skjer jo ikke med belte. Jeg så altfor glad i denne sekken, kjekt å ha med ekstra hansker, drikke og smurning... Nå har jeg testet ut drikkebelte på noen treninger, det fungerer jo bra det og. Men vi får se.

Sees i marka!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar