mandag 13. februar 2012

4x4 intervall i 800m

Jeg var veldig i tvil i kveld, trening eller ei. Men det endte med 4x4 intervall i 800. Det ble en god og effektiv økt. Fordelen er at her er det lys, det passer med 15 min oppvarming på vei til bondegården. Fra bondegården passer det perfekt med drag i slak motbakke hele veien (mot Åssiden). Rolig på vei hjem.

Dette tar akkurat 1 time fra dør-til-dør. Ikke så mye styr som en tur i marka, du slipper hodelykt.

Smøring : 2 lag VR45, greit feste. Det er litt glatte spor i 800m.

Jeg trodde jeg skulle ende opp med høyere snittpuls, og være mer i sone 4, men i flg. klokka ble det mest i sone 3. Kanskje jeg burde tatt i mer? Eller kjørt flere drag? Noen snakker om at man på ski bør kjøre flere drag enn 4. Kanskje 5-6?

Jeg har fått lagt inn data fra klokka, og endelig kommer det klart frem at dette virkelig har vært en god intervalløkt. Jeg legger med bilde fra klokka:

Tirsdag kveld er planen en litt lenger tur i marka.

//Glenn


Endomondo Skiing Workout: was out skiing 9.88 km in 51m:14s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar