tirsdag 25. januar 2011

Supertur i kveld, Tverråsrunden med ny bestetid!

Mens jeg venter på nye ski kan jo ikke treningen ta pause! Og i kveld klaffet det meste, på gamle ski!

Toppen av Aron-Tverken-Tverråsrunden-Tverken-Aron, første gang med en snitt fart på over 10km/t. Nøyaktige tall er 10.4km/t i snitt, men for meg er dette en ny pilepel i skitreningen. Vi gjorde også en kort stopp ute på selve utsikten, tok en klementin og nøt stillheten og kulda. Dersom jeg klarer å holde over 10km/t i snitt, betyr det Birken på under 6timer, og det hadde jo virkelig gjort seg!

I kveld funket skia, litt trått, først et lag VR40, deretter et tynt lag Blå Ekstra og et mindre tynt lag Blå Ekstra. Min kamerat hadde smurt med bare VR40, og det kunne nok jeg ha gjort også, for med -8 på Tverken, og enda kaldere lenger inn i marka ble Blå Ekstra litt trått. Men for all del, Blå Ekstra fungerte veldig bra.

Det var mange andre gale mannfolk med hodelykt ute i kveld. Ved 19 til 20 tiden ser man stadig noen lyskjegler inne i marka.

Mer eller mindre trikkskinner innover fra toppen av Aron, det er flott at Drammen kjører opp løypenettet så ofte.

Vi sees i marka folkens, med eller uten lykt.

Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar