mandag 3. januar 2011

Endelig trening igjen

Det er rart med det, men ferier er aldri god treningstid! Hvertfall ikke for meg.
Julen er vel delvis over, mye god mat som vanlig, noe mer fysisk aktivitet enn tidligere år, men også denne julen ble jeg rammet av forkjølelse, og denne satte jo en god stopper for alle planer om en litt lenger tur i romjulen 2010.

Men man kan ikke gråte over spilt melk (eller noe i den duren), og i kveld vant jeg over dørstokken og kom meg ut samtidig som Ola ville i slalombakken med en kompis. Deilig å kjenne at formen er tilbake som før jul, og kanskje enda mer motivert for å ta i.

I kveld ble det to "runder" i 800m fra Åssiden til Solberg, totalt 10.78km målt på GPS. Ny rekord ble det også, fra Solberg tilbake mot Åssiden! Det hjelper godt på når mange andre også er ute og trener, og for første gang klarte jeg å holde tempo oppe, og dra to andre karer i god driv hele veien fra Solberg til Åssiden. Men det tar hardt på kreftene å ligge først, for med en snittpuls på 180 kan man vel si å ta tatt ut alt. Jeg måtte ta det ganske så med ro den første tiden på runde 2.

Det var også mange kjente ute i løypa i kveld, så et par korte stopp for litt snakk ble det også... Og det hjelper jo på å få pulsen ned :-)

PS: Jeg glemte å skrive noen korte ord om smøring. Det fungerte veldig bra med et lag VR40 i kveld, over en del annen litt eldre smøring. Men jeg merker at den timen med grunnprepp i kjelleren med grunnvoks og smørejern pluss blå V40 og ny runde smørejern gjør at smøringen nå sitter mye bedre å skia, og at det stort sett er det øverste laget som blir slitt vek, og at det er fort gjort å legge på dagens/kveldens smøring i et lag.

Gleden er stor når man kommer hjem og føler at man virkelig har tatt seg ut, helt nydelig.

Vi sees i marka (eller i 800m).

Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar