tirsdag 11. januar 2011

Nok en kjempeflott kveldstur med hodelykt

I kveld gikk ferden fra Landfalltjern, videre til Tverken, Tverråsrunden, Skimten og ned til Landfjalltjern via Tverken igjen.

Det ble rett og slett er kjempe opptur etter en litt mer slunken opplevelse med nye ski på søndag. I kveld var det en annen kamera og jeg som har ute i mørket, og det er kjempeforhold i marka selv om det er plussgrader nede i byen. I kveld tok jeg de gamle skia, og det er stor forskjell. Mye lettere å føle at jeg får riktig fraspark og også bedre feste. Men når jeg kikker på GPS dataene hjemme har vi faktisk ikke gått noe fortere i snitt i kveld, enn jeg klarte på søndag. For meg betyr dette bare en ting, dersom jeg lærer meg de nye skia å bruke, så vil jeg kunne presse tidene noe ned. De nye skia har jo mye bedre gli, noe jeg helt klart merket i kveld.

Smøring.
Selv med ca +2 hjemme smurte jeg med VR55 (eller kan det ha vært VR50, usikker). Det er den som går fra 0 til -4. På Landfalltjern var det ca -0.5 når vi startet, men snøen virket porøs og fin. Men vi gikk ikke mange hundre meterne før vi la et lag med rødt midt under skien, og dermed fikk kjempefeste. Ikke ble det is heller. Hadde rett og slett kjempeski i hele kveld.
Her kan dere se turen på et kart.. Da med mine pulssoner i diverse farger....

Det var det for i kveld.

Vi sees i marka, både med og uten lykt.

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar