tirsdag 8. januar 2013

Landfalltjern-Skimtrunden test av Lupine Piko X3 hodelykt

Trening på ski 8. Jan 2013
Fikk anbefalt å gå fra Landfalltjern og rundt Skimten av Bernt-Ole pga. nye spor i dag. Det er blitt kaldt nede i byen ca -5 hjemme, -7 på Landfalltjern, men +1 på Tverken og +2 på Skimten. Bra tid opp til Skimten i kveld, 53min, veldig fornøyd.

Klarte selvsagt å tryne noe så innmari på Skimtrunden, hardpakka snø er nesten som asfalt!! Tryna en litt skarp sving, jeg var på en måte godt i siget, og tenkte at den svingen er jo skarp, men jeg klarer sikkert å skli rundt. Det var som å møte en vegg som bare sto der. Alt bare stoppa momentant! Og kanskje det værste, jeg tryna på akkurat samme sted i fjor vinter. Arg!

Over til hodelykta. Lupine Piko X3 er helt nydelig, tilnærmet perfekt lys for langrenn, og mye lettere på hode enn MagicShine. Planen var runden rundt Eikerdelet, men batteriet tok nesten kvelden ved Tverken, så da ble det å snu og komme seg ned til Landfalltjern.

Dersom noen vurderer Lupine. For det første, jeg kan virkelig varmt anbefale lykta, men pass på ladningen. Det laderen er så smart at den ikke virker dersom du har batteriet koblet til i det du stikker den i kontakten. Her skal batteriet kobles på etterpå! Hvorfor i all verden kunne de ikke si det med en gang oppe på Bjørn Myhre... For det står heller ikke forklart i manualen.

Altså veldig fornøyd med tiden opp til Skimten, men igjen, skrubbet opp ansiktet og skulderen fikk nok en gang litt juling.

Smøring:
Feste : 2-3 lag VR55 lagt på hjemme.
Glid : LF6 mener jeg å huske. Ikke lagt på ny glider på en stund.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 13.58 km in 1h:24m:55s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar