tirsdag 15. januar 2013

Etter nedtur kommer opptur! Aron-Skimtrunden-Tverråsrunden-Aron

Trening på ski, 15. jan 2013
Etter nedtur kommer opptur! Og i dag ble det virkelig opptur. Det er fortsatt kaldt, men det har kommet noen få cm med snø, og dette endrer alt!

Jon Halvor og jeg la ut i god driv mot Skimten. Kort stopp på Tverken, sjekke temperaturen, videre med høy puls helt til Skimten. Jeg tror kanskje det ble ny bestetid fra toppen av Aron til Skimten. Vi brukte 42min inkl. drikkestoppen på Tverken. Det er mye rød sone til Skimten i dag, men etter nedturen på søndag var det ikke annet å gjøre enn å kjøre på for å få igjen motivasjonen for både Hauern og Birken.

Jon Halvor tok en Northug rett før Skimten og ble først! Enda jeg hadde ligget foran og dratt hele veien fra Aron. Det så jeg ikke komme! Jeg hadde ikke sjanse i havet til å svare på den spurten og endte som god nummer 2 (av 2).

Litt mer trått rundt Tverråsen i kveld, men helt greit. Mye bedre slik enn blanke spor. Kort stopp på Tverråsutsikten, Jon Halvor spanderte klementin og jeg sølte ut resten av safta fra drikkebelte. Jeg trodde også at batteriet nesten var slutt, og kjørte på sparemodus helt til bakkene ned mot Tverken. (Det var visst nok strøm).

Ingen problem å kjøre ned til Tverken i kveld. De få cm med snø gjør at det ikke er fullt så mye is, helt perfekt, kunne nesten stå i sporet hele veien.

Pga. kulda fikk vi ikke kjøre med heisen ned i kveld, men det gjorde jo ingenting. Gutta i Aron hadde jo preppet en silkemyk bakke! Null problem å kjøre ned på langrennski.

Smøring: (På de gamle skia)
1 lag grunnvoks, varmet inn.
3 lag VR40 korket mellom hvert lag.
1 lag blå extra i tråkket.
Spikerfeste!

Snittfart på 10.9km/t i følge pulsklokka. Veldig godt fornøyd.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 16.75 km in 1h:33m:36s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar