onsdag 5. februar 2014

Toppen av Aron - Skimtrunden - høypuls med Jon Halvor

Trening på ski 5. feb 2014.

Hadde egentlig slått av meg trening i dag, men i det Jon Halvor ringte meg i bilen på vei hjem var det bare å stokke logistikken, nesten skifte til skitøy på motorveien!

Det ble rett og slett en knalltur! Nådde makspuls på 185 i det vi stoppen på Skimten i dag. Og da hadde jeg jevnt ligger i sone 5 siden Tverken (mer eller mindre).

Smurte raskt med 3 lag VR55N i bunnen av Aron, ørlite bakglatt mot Tverken, kanonski etter Tverken og opp til Skimten. Det er lenge siden jeg har hatt så gode ski på slikt føre. Så han som nevnte VR55 i går hadde helt rett, det er fullt mulig å gå på ski i marka på tørrvoks selv om det nesten regner i byen

Jon Halvor hadde bedre glid i dag, staket lett fra meg over Langemyr på vei hjem. Jeg hadde rett og slett ikke mer krefter igjen. Veldig bra og effektiv økt. Lenge siden så høy makspuls.

Smøring feste:
3 Lag VR55N (lagt på i full fart)

Glid:
1 Lag CF4 (egentlig altfor kald glid, men gjør ikke noe med den før skia virkelig trenger det)

Ser litt lysere på Birken nå, selv om det blir en tung tur i 2014.

Det er bare å komme seg ut i marka folkens, trenger heller ikke å stresse med klister, VR55 duger som bare det. Mulig VR55 var hakket bedre enn VR55N i dag.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 11.32 km in 1h:05m:43s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar