lørdag 22. februar 2014

Solobuarunden på vått føre

Trekning på ski 22. Feb 2014

Etter at jentene vant 30km på ski i dag ble jeg svært inspirert av å trå til, gjøre et forsøk på å slå rekorden fra i fjor.

Første del av dagen har gått med til å snømåking av campingvogna. Både taket på vogna, bua og hele terrassen var full av snø, tung snø. Faktisk lenge siden det har vært så mye snø.

Jeg fikk ikke kommet av gårde før ca 16.30, ca en time igjen av dagslyset.
Etter noen kikk på Swix smøreapp og en annen smøreapp droppet jeg klister og la under 1 lag vr40 og 2 lag vr62. Merket straks at dette ble glatt, og stoppet etter ca 25m for å legge på et ekstra lag vr70. Ante vel at rekorden røk med slike forutsetninger og stopp. Med vr70 gjorde susen, tilnærmet spikerfeste utenfor sporet, og greit feste i.

Oppe på fjellet måtte jeg bare holde farta oppe for å ikke få kladder. Vr70 var faktisk helt på grensen i dag, kunne ikke stå stille på solobua en gang.

Slo ikke rekorden, men nesten, og kanskje fartsrekord for 2014 så langt. 11km/t er godkjent for meg.

Ny tur i morgen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar