tirsdag 4. februar 2014

Elendig forsøk på pyramide-intervall - Landfalltjern - Tverken

Trening på ski 4. feb 2014

Smurte meg som vanlig helt bort! Arg, det ser ut som jeg klaffer med teknikk og smøring annet hver år. Hva blir tiden på Birken i 2014 da? Over 6 timer? Håper virkelig ikke det.

Det var riktignok vanskelig føre, delvis lett yr hjemme +2 grader, men -2C på Landfalltjern. Riktignok kom det noe ned der også, men det virket ikke helt regn. Men ikke snø heller.

Skimten i kveld, tåke.. Men -3C,
flotte forhold.
Prøvde swix universal, funka ikke. Stoppet like etter den bratte nedoverbakken på vei mot Tverken og la på Rode Multigrade, bedre, men ikke helt topp. Knotet lenge med å få på Rode klister. Og da hjelper det lite med ferdig programmert treningsopplegg på pulsklokka. Den vet jo ikke at jeg må stoppe å smøre om. Planen var jo pyramideintervall 3-4-5-5-4-3, men i første draget sto jeg å la på Rode klister.

Det ble bedre lenger opp, og noe bedre når jeg roet tempo ned. Endte siste draget litt etter Tverken. Gikk Skimtrunden for å roe ned, veldig tykk tåke, ikke mulig å stake i full fart. Så nesten ikke noe lenger enn skituppen.

Smøring:

Feste (helt håpløst)
1 lag Swix Universal
1 lag Rode Multigrade klister (som er veldig mer klissete enn Swix)

Jeg kom også i snakk med noen som tydelig hadde bedre ski enn meg, de hadde til og med kun lagt på VR55. Snakket om veldig gode ski. Arg!. Og jeg som hadde go' skia i bilen.



Endomondo Skiing Workout: was out skiing 14.42 km in 1h:33m:07s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar