søndag 16. desember 2012

Søndagstur med kladder

Trening på ski, 16. des 2012
Selv med mildvær og delvis regn i Drammen satset jeg stort på at forholdene ville være bedre i marka. Og Gunnar på Drammensmarka bloggen meldt også om gode forhold... Vel, gode og gode.

Etter anbefaling trosser jeg regnet, la 2 lag VR50 under skia på Landfalltjern. Jeg snakket med at par andre menn som hadde vært ute før meg, og de skrøt hemningsløst hvor fint det var med VR50, og hadde gått Kamstrupen.

VR50 ga null feste fra Landfalltjern, prøvde å skøyte oppover bakkene. Ikke veldig vellykket, men det jeg kom da oppover. Jeg ga mer eller mindre opp ved krysset inn til Ballklubbhytta, og la et lag med en smøring fra SkiGo som skulle være perfekt for snøfall og 0 føre. Vel.. makan til drittsmøring skal du lete lenge etter. Mulig den funker på våt snø i plussgrader, men på fallende snø og 0... Dette endte jo med kladder ala treski på 80-tallet, og full stopp. Skrape under skia med staven (hadde jo ikke med noen skrape), osv..

Vel jeg klarte å komme meg rundt runden bort til Eikerdelet og tilbake til Landfalltjern via Kamstrupen.

Godt med snø i marka
Eikerdelet. Noen kaller det også termometerkrysset,
bedre navn?
Men jeg tar det som en god øvelse mot Birken, vet jo aldri hva slags vær som dukker opp i mars.

Søndagstur med kladder 16.12.2012 12:51 PM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar