lørdag 22. desember 2012

Sesongens første litt lengre tur

Trening på ski 22. des 2012
Igjen, ikke la dere lure av litt gråvær nede i byen (Drammen), for i marka er det julekortstemning overalt.

I dag gikk jeg sammen med Bernt-Ole, og turen ble Landfalltjern-Eikerdelet (Termometerkrysset)-Tverken-Tverråsrunden. Tverråsrunden ble noe tung i dag, skal være første til å innrømme det. Kan gjerne skylde på lite næring underveis og sånt, men det ble bare slitsomt. Vi møtte en noe sprekere "Hauern-gjeng" som gikk lett forbi oss sammen med alle bikkjene sine rundt Tverråsen. Kunne nok dratt en liten om at hadde vært moro å holde følge, men de gutta var i en litt annen liga enn meg.

Tverråsen tatt med mobilen kl. 15.25.
Veldig godt med snø, og snart mørkt.

Vi klarte grei fart rundt Eikerdelet, og faktisk full pinne opp bakken fra Tverken, nådde all time high for desember med 96% av makspuls, og dertil kake i beina ned og opp juvet etter Tverken. Fikk igjen noe krefter på flatene mot Tverråsrunden, men jeg måtte kreve en stopp i krysset før runden og få innpå litt drikke :-) Merker også at stakinga ikke er på samme nivå som i fjor, fallet i høst må ta noen skylden for det. Merker det noe i bak i skulderen ved lengre stakestrekker.
Bilde fra Tverråsen, samme tid.

Sort sett spikerfeste med kun 2 lag blå extra i dag. Det ble litt trått på slutten i snøværet, men det er helt greit. Vi rakk akkurat tilbake på parkeringen på Landfalltjern før det ble mørkt.

Det skal også sies at vi møtte igjen de samme "Hauern" gutta på parkeringen. Og vi humret nok litt for oss når gutta hadde fått inn setterne i BMW'ene og Audi Q5'en sin... Her snakker vi den typiske Birkebeiner. Tjener godt over en middels årslønn, kjører flott bil, trener mye, bikkje og kompiser på samme nivå.. Bernt-Ole og jeg mente vi har litt i samme liga, mangler bare Q5'en og BMW 525xd så er vi der.. (Og jeg mangler farta til merket i Birken :-) )

Det ble rett og slett en knallfin tur. Lett snødrev mot slutten som rett og slett økte julestemningen. Nå er det nok kommet nok i snø i marka til å ta frem go' skia også, gleder meg stor.

Snitt på nesten 10km/t er fra min side godkjent før jul.

Vi sees.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 20.39 km in 2h:07m:24s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar