lørdag 8. desember 2012

Landfalltjern - Skimtrunden

Trening på ski, 8. des. 2012.
I dag måtte bare skiføre i Finnemarka prøves. Og jeg må bare innrømme, det er så som så med godt skiføre. La go' skia ligge innlåst i kjellerboden en god stund til! Det er rett og slett for lite snø på denne siden av Drammen. Lier derimot..

Som dere ser av bildene er det snø på Skimten, og akkurat på Skimten er det nok snø, det er bare veien dit som ikke er helt hvit ennå.

Jeg merker fortsatt at pulsen stort sett er høy, og at andre fortsatt uanstrengt glir fra meg. Men i dag hadde jeg fått gliden på skia litt tilbake. Etter litt aktivitet i smøreboden i går kveld, et par lag med LF6 og mye børsting var gliden på plass. Helt nydelig, og egentlig veldig rart hvor viktig god gli er for en god skitur :-)

Det har blitt for lite teknikk i høst, klappinga ved diagonalgang er litt tilbake når jeg blir skikkelig sliten, så her må det øves, øves, øves. Om det blir noe bedre med go' skia, det vites ikke.

Ellers ble det en veldig flott tur, ca -10 på parkeringen på Landfalltjern, men bare -6 på Tverken. Strålende sol hele veien. Helt nydelig å få en tur i dagslys.

Pulsmåling og kart finner dere på linken under.
Landfalltjern - Skimtrunden 08.12.2012 1:05 PM

Smøring:
Glider : LF6
Feste : 1 lag toko grunnvoks, varmet inn. 2 lag VR40. Kunne nok fint lagt et lag VR45 (eller blå ekstra) i tråkket i dag.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar