tirsdag 11. desember 2012

Landfalltjern - Skimten, vel nesten..

Trening på ski, 11. des 2012.
Det er noen ganger jeg rett og slett burde høre mer på fornuften enn iveren etter å trene! (Og kanskje frykten for å gå saktere i Birken i 2013 enn 2012).

Jeg tvilte veldig på om jeg skulle dra ut på ski i dag. Termometeret hjemme viste -15 og bilen viste -16, kaldt. Men siden det ikke ble noe ski i går, bestemte jeg meg for at det må bli ski i dag. Men jeg må bli bedre til å høre på meg selv, for de gangene jeg er i tvil, ja da skjer det et eller annet.


  1. -16 er i utgangspunktet litt for kaldt
  2. Pulsklokka virker ikke. Vel, klokka virker jo, men den viser ingen puls. Heller ikke noe krise, jeg lever jo, og jeg går på ski, og jeg blir svett, greit :-) Men litt irriterende. GPS'en virker, helt topp.
  3. Trått føre og ikke helt spikerfeste opp bakkene fra Landfalltjern.
  4. Møter et par andre i krysset ved ballklubbhytta og blir regelrett "parkert" i det vi begynner å gå mot Tverken. Lenge siden jeg har sett sånn fart på staking. Ikke at det er veldig ille altså, sånt skjer hele tiden.
  5. -11 på Tverken, virkelig en opptur. Merker at temperaturen er mye mer hyggelig her. Fortsetter mot Skimten og Skimtrunden.
  6. Brekker staven! Er det mulig!! 

Den ene staven satt fast i et hull i en bru vi vanligvis ikke ser på vei til Skimten. Men det er akkurat så lite snø, at tråkkemaskinen ikke klarer å legge 100% dekke over den brua. Og med så små trinser som det er på karbonstaver om dagen... vips, brukket stav.


Gikk slukøra hjem med en hel stav... Og til dere som kjenner meg, vi kan nok snakkes oppe i den lille butikken i Krokstadelva utpå ettermiddagen i morgen.

Nå skal det settes skitrinser på de gamle stavene fort som svint, også må det spares til en ny superstav.

Ellers er føre så som så opp fra Landfalltjern, jeg tror vi trenger enda et skikkelig snøfall før vi kan bruke go' skia uten å være redd for riper.


http://www.endomondo.com/workouts/112646400

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar