mandag 31. desember 2012

Romjulen 2012 - kladdeføre, superføre og klisterføre

Et litt langt innlegg, her er det 3 dager samlet i en blogg post.

Trening på ski 26. des 2012
Landfalltjern-Skimtrunden-Tverråsrunden-Landfalltjern
Bilde fra Landfalltjern 26. des. Godt med snø i marka, men turen
i dag endte med kladdeføre og ising.
Etter gårsdagens opptur på Haglebu var det duket for mer normalt trening i Drammensmarka. Det ble nok en dag med kladdeføre. Hverken Drammen eller Lier hadde kjørt løyper, og i natt kom det noen cm med snø. Dette endte med glatte spor, og løs snø utenfor. Smurte med VR50 som et utgangspunkt, men det endte med ising under skia, Stoppa på Tverken, skrapte av noe smøring, la under et lag VR45. Det ble noe mindre feste, men mindre ising. Skimtrunden ble nesten helt håpløst, Tverråsrunden bedre. Hørte jeg zero-ski? Bedre med is i rubben enn å skrape is under ski for hver annen meter.. (ikke så ille altså)

Trening og tur på ski 27. des 2012
Aron-Skimtrunden
Pål-Andre inviterte på tur fra Aron kl. 12.00, så da var det bare å gjøre unna alle innkjøp og andre plikter så tidlig som mulig. I dag var været helt strålende. -7-8 grader og sol fra skyfri himmel. Jon Halvor, Pål-Andre og jeg kom av gårde fra Aron ca 12.30, møtte Bent-Håkon over langemyr og la i vei innover. Det blir litt roligere tempo denne dagen, men alle turer skal ikke være høypuls har jeg blitt fortalt, så dette passet meg helt strålende. Og med så flott vær som i dag må man ta seg tid til å nyte marka. Smurte med VR40, ørlite bakglatt, men ikke værre enn at jeg lot være å legge på noe mer. Hadde kanonglid ned fra Skimten.
Helt merkelig hvordan vær og føre endrer seg fra
en dag til en annen. I går VR50 og helt håpløse ski,
i dag VR40 og kanonski..
Skimten 27. des 2012. Så klart at vi kunne se helt i Oslo!

Matpause ved krysset til Tverråsrunden. 
Trening på ski 30. des 2012.
Landfalltjern-Skimtrunden på klisterføre
Det er blitt mildvær og regn. Og ikke minst, plussgrader, ikke bra. Men det nytter ikke å sette seg i sofaen i påvente av normalt vintervær. Og etter to dager uten noe trening er jeg jo mildt sagt desperat for å komme meg ut. Vera forslo tur på beina, men det nytter ikke. Målet for sesongen er jo Birken, og den går som kjent på ski.

Jeg smurte med VR60 etter anbefaling fra Swix sin smøreapp, og dro i vei til Landfalltjern. Heldigvis traff jeg noen andre på Landfalltjern som anbefalte klister, VR60 hadde blitt helt håpløst, den kan jeg garantere. Jeg hadde ikke med klister, men i dag smilte lykken min vei, jeg fikk resten av en klistertube av ei dame som også skulle på tur. Og det hadde ikke nyttet uten klister. Et lag med universalklister ga spikerfeste og helt topp ski. Og det som så ut til å bli en nesten-ikke tur endte i en superrunde rundt Skimten. Tror nesten er det er ny pers opp til Skimten. Så denne turen ble rett og slett all time high om jeg kan bruke et slikt uttrykk. Spikerfeste og god glid, kan ikke blir bedre. Sola tittet så vidt frem gjennom skylaget i det jeg kjørte ned fram Skimten også, helt magisk.
 

Helt magisk når sola prøver
å trenge igjennom skylaget.
Litt hardt på skimten

Alle turene finnes også på Endomondo.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar