onsdag 23. mars 2011

Mulig siste tur i marka i kveld...

Litt merkelig at skisesongen er på vei til ende veldig brått. Med 12 varmegrader på stokket hjemme like før 19 i kveld var det en litt rar følelse å ta frem skiene igjen etter Birken. Ved Lillehammer er det nok snø og vinterstemning en god stund ennå skulle jeg tro.

Det ble veldig frem og tilbake i dag, skulle jeg sykle eller gå på ski. Det endte med ski... Bedre trening av hele kroppen, og et håp om å få tilbake go' følelsen med skia etter smørefadesen i Birken.

Nå er alle de andre gale 40-åringene med hodelykt borte.... I  kveld møtte jeg kun en med hodelykt litt innenfor Tverken. Det skulle vært et par uker før Birken, da var det jo flere folk i sporet innen for Tverken enn på en fin søndag! Har alle funnet frem sykkelen og tråkker i vei allerede?

Turen i kveld gikk fra Landfalltjern via Tverken og rundt Tverråsrunden. Det er rart med å det å gå steder man er kjent. Selv med uten forpliktelser på fart og mellomtiden målte GPS'en en snittfart på 9.28km/t.

Snøen er råtten nå, flere ganger gikk jeg gjennom med staven, selv der tråkkemaskinen hadde kjørt for ikke så altfor mange timene siden. Dette tyder veldig mot siste tur.

Smøring i kveld med Rode Multigrade klister, et lag, og en liten dasj Swix rødt klister i "tråkket". Den dasjen ble lagt på like før starten på Tverrårunden, da var snøen så vår at den var til å vri opp.

Rett før kl 21.00 var det 7 varme på Tverken, og flere steder er det allerede bart...

Jeg prøver å lage en lenke til min side på RunKeeper, der skal det være mulig å se et mer levende kart over turen i kveld. Tverråsrunden via RunKeeper

Kanskje vi sees på sykkel snart?

Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar