fredag 4. mars 2011

Staketur rundt solobua og Stutåsen

Med 6 varmegrader i skyggen på Storli Vintercamping i går ettermiddag (4.mars) var det klart for en liten halvrolig tur rundt solobua og strutåsen.

I ren latskap tenkte jeg tanken på klister og la et lag vr65 utenpå det andre jeg hadde under skia. Det kunne jeg nok droppet... For løypene var blitt til mer eller mindre is innen jeg kom meg ut denne dagen.

Men staking blir det mye av i Birken, så det var bare å ta det som en treningstur m staking.

Strutåsen ettermiddag, helt blankpolerte spor
På solobua traff jeg noen kjente, de hadde heller ikke smurt m klister og hadde nok like bakglatte ski som meg. La på litt vr75 og ble med de nesten til strutåsen. Vr75 hjalp vel litt, men det biter ikke på is.

Dårlige løyper fra strutåsen til solobua satt en demper på skigleden, men fra solobua og hjem var det trikkeskinner og kanonfart. Det ble nesten 6km staking i isete spor, og nesten for stor fart i nedover bakkene.
Strutåsen ettermiddag 4. Mars. Nesten helt tomt i løypene.
Litt rart, men helt nydelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar