tirsdag 11. oktober 2011

Vinteren kommer! Første tur på rulleski og jogging på Kreta

Skisesongen nærmer seg med god fart! Og det er enda godt. Jeg kjenner jeg gleder meg helt sykt til å få snø under beina igjen, puste i frisk vinterluft og nå nye høyder med hodelykt rundt Tverråsen en mørk vinterkveld!

Jeg kjøpte jo rullski til kona tidligere i høst (som brylluppsdagsgave), men hun har ikke fått mulighet til å bruke dem. Hun har vel ikke pushet så veldig på heller, men det blir en annen sak. Det ga muligheten for meg til å prøve.

Rulleski er vanskelig! Det er ikke på langt nær så støtt som jeg trodde, vinglende og man må passe på balansen hele tiden. Det er rett og slett best å stake. Diagonalgang fungerer jo, men i det man blir ivrig, så blir det ustabilt og lett å havne i ubalanse. Jeg vet sannelig ikke om dette er noe for meg... Turen ble på ca 5.5km, følte jeg ble sånn passe sliten. Jeg prøver nok igjen, det er jo god staketrening om ikke annet.

Som en oppladning har jeg også prøvd å jogge (gå raskt) i høstferien på Kreta. Det var jo helt topp! Veldig deilig å bedrive slike aktiviteter i syden på disse tider. Utgangspunktet for turen på Kreta kan dere se på bilde under, helt nydelig. Men det er jo mange år siden jeg har prøvd å jogge, så beina ble støle i mange dager etterpå..
Helt passe å legge ut på treningstur når utgangspunktet er fast og god sandstrand og 22+ grader..



Endomondo Walking Workout: was out walking 7.53 km in 53m:35s using Endomondo.




I det bloggen skrives er det blitt kjørt skiløyper på Susjøen og noen andre steder i Norge, så vinteren er virkelig i anmarsj. Venter bare på de første rapportene fra bloggen til Drammensmarka om at de har kjørt på snø ved Eggevollen og at det er mulig å gå til Svarthavna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar