mandag 21. mars 2011

Glenn - "best" når det IKKE gjelder, kom i mål på 6:43

Birkebeinerrennet er langt... Ikke noe mer å si om den saken!

Og igjen klarte jeg delvis å smøre meg bort. Stanset etter kun 1km.. Det blir ikke rekorder av slikt. Følte da at skia definitivt ikke hadde tilstrekkelig feste for alle bakkene opp til Skramstad. Men jeg ble nok "lurt" av meg selv igjen, og klinte til med altfor mye smøring rett under foten. I etterkant vet jeg svaret, men i alt stresset ble det feil.

Men det var stort sett en fin tur over fjellet, nydelig vær, ikke for kaldt noe sted. Og et fantastisk folkeliv langs løypa. Jeg hadde ikke regnet med så mye folk i løypa hele tiden. Og jeg var nok litt for beskjeden, tenkte på det alle hadde snakket om, om alle de sinnsykt spreke 40 åringene som trenger 5-6 ganger i uka, og som bare går i venstre spor og roper "Hold høyre!!" (Det var en av dem... faktisk bare noen få km etter start). Jeg ville jo ikke ødelegge deres dag, og dermed ble det litt for ofte at jeg falt bak noen som gikk litt saktere enn det jeg hadde planlagt å gjøre. Det løsna egentlig ikke før jeg fikk hjelp av noen fra Anton Sport et stykke etter Kvarstad. Da hadde jeg fått på en blanding av VR50 og VR60 av Swix-gutta, noe som visste seg å være helt håpløst oppe på fjellet igjen. Men de fra Anton Sport fikk på et tynt lag Rode Multigrade, og det gjorde susen. De ble siste smørestopp av så altfor mange, og derfra til mål ble livet lysere og farten bedre.

Det er mye mat og drikke!
Folk dytta i deg mat omtrent hver 2. km hadde jeg følelsen av. Og en erfaring rikere, i Birken er det nok drikke. Jeg målte drikkeposen i sekken når jeg kom hjem, og der var det igjen ca 1 liter. Så dersom det blir Birken i 2012, så skal det ikke bæres så mye drikke i sekken.

Konklusjonen på det hele er at nå gleder jeg meg til å ta frem sykkelen, og vite at den alltid gir feste i oppoverbakkene!

Om det blir Birken på ski i 2012... Mulig.

PS: Det kan fortsatt komme skitur invitasjoner på SMS, sesongen er ikke helt over ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar