fredag 7. mars 2014

Bergsjørunden og Uværsrunden - på Bergsjø

Trening og tur på ski 7. mars 2014

Andre bursdag på rad sammen med gutta. I fjor i Alpene, i dag på Bergsjø. Det ble langrennski i dag, Bergsjø-runden sammen med Jon Halvor og Bernt-Ole. Etter at vi har ferdig la jeg på en ekstra runde for å få litt lenger tur før Birken. Jeg gikk så Uværsrunden alene.

Det ble veldig sterk vind på slutten, dermed gikk farten veldig ned. Fortsatt storfornøyd med rubbeskia, men jeg ser jo de har merkbart dårligere gli enn Madshus Nanosonic. Bernt-Ole gled fra meg i hver nedoverbakke. Tror jeg bør kontrollmåle de nye rubbeskia en ekstra gang hos Bjørn Myhre. Gli'a burde vært tilnærmet lik Madshus.

Jeg endte opp med klisjeen "is i rubben" mot slutten av Uværsrunden. Måtte stoppe å skrape is, men hadde spikerfeste hele veien.

Det hadde vært moro å sammenliknet farta med vanlige ski. Totalt en veldig fin tur, og en veldig fin dag. Flott å kunne unne seg den luksusen å være på ski på bursdagen sin når det regner i lavlandet.




Endomondo Skiing Workout: was out skiing 18.10 km in 2h:29m:56s using Endomondo.

Birker nærmer, og jeg merker at jeg blir mer og mer gira på å prøve å holde samme fart som i fjor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar