tirsdag 11. mars 2014

Landfalltjern - Skimten

Trening på ski 11.mars 2014

Mulig siste gjennomkjøring før Birken. Nesten +10 grader nede i Drammen i dag, rart å ta frem skia. Men jeg prioriterer ski fremfor noe annet nå, bare 4 dager igjen til Birken på lørdag.

Lavere temperatur på Landfalltjern, bilen visste kun +2, men det var nok mye varmere enn det. Prøvde første rubbeskia, men ga opp de etter ca 30 meter. Null feste. Så bare det ned til bilen igjen, frem med gamle Fischer, klister og det som hører med. Heldigvis lå det litt klister på fra før, gjorde det svært enkelt med å bare putte på litt ektra Swix Universalklister på toppen og håpe på det beste.

Klister satt greit til Tverken, veldig våt snø, og det satt bedre i sporet etter Tverken, men dårligere utenfor (nesten ikke feste). Snøen var også hard som betong etter Tverken, kan minne veldig om Påsken med kalde netter og steinharde løyper tidlig på dagen (eller sent på kvelden som i dag).

Jeg kom ikke lenger enn nesten første nedoverbakken på veien til Tverken før jeg måtte snu.. Hadde glemt å legge frem parkeringskortet. Risikerer ikke bot for en skitur. Dermed ble det noen få ekstra km, og alle de første bakkene på nytt. På tross av dette endte det hele opp med 10.5km/t i snittfart, godkjent. Klarer jeg å holde denne farten på lørdag er jeg innen målet på 5t 30min.

Anders på jobben snakker om under 5 timer, men det tror jeg ikke noe på i 2014. Kanskje i 2015, dersom det blir en bedre vinter. Hadde jeg bare kjøpt rubbeski tidligere..

Smøring feste:
1 lag Swix Universalklister

Glid:
CH4 - har ikke glidet de gamle skia siden tidlig i januar.

Tracking med Endomondo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar