tirsdag 21. januar 2014

Landfalltjern - Skimtrunden med bakglatte ski - sammen med Jon Halvor

Trening på ski 21. Jan 2014



Etter søndagens mange glipptak dro jeg sporen straks til Sport1 og fikk merket opp nye smøresoner. Det var ikke så veldig forskjell, bortsett fra at treningsskia mine egentlig er altfor myke. De passer best til en person på 60 kg, jeg veier litt mer. Resultatet at det var de flyttet bindingen litt lenger bak, i håp om bedre gli tenker jeg. Skulle visst bli en litt bedre smørelomme foran på skien. Det fungerte rett og slett møkkadårlig. Har aldri pest så mye opp til Skimten på lenge. Det ga god gli, men langt fra godt feste. Det er vel lenge siden Jon Halvor har sett meg så sur, hadde nesten lyst til å knekke skia på Skimten og bare gå hjem på beina.



Men det gikk jo veldig bra nedover da, sett i lyset av flytting av bindingen. Og denne effekten ble jo fin på staking. Men jeg kan ikke stake hele Birken, er helt avhengig av godt feste.



Jon Halvor smurte med VR40 og hadde greit feste, jeg prøvde det samme, men måtte legge et lag Blå Extra under. Jeg begynner å lure på om jeg rett og slett har mistet all teknikk. Det skal jo ikke være vanskelig å smøre på typisk blått føre??



Men veldig hyggelig å gå med Jon Halvor da :-)



Smøring feste

2 lag V30 Blå

Litt Rode Multigrade i tråkket (dette med utgangspunkt i -5C).

La på tynt lag VR40 på Landfalltjern pga. at bilen viste -10C. Dette ble jo helt håpløst, la så et lag Blå Extra litt lenger opp mot Tverken



Glid:

1 lag LF6.





http://www.endomondo.com/workouts/289511648/1455345

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar