mandag 27. januar 2014

Landfalltjern - Skimten - Tverråsen i snøføyka

Trening på ski 27. jan 2014



Var vel ikke helt optimale forhold for skitrening i kveld. Men siden jeg ikke kom meg ut på søndag måtte jeg jo ut på mandag. Jeg hadde ikke trodd at løypene var så blåst vekk, men det var de.
Skimten i ruskevær



Ga opp Skimtrunden, det hadde blitt som en tur på fjellet med fjellski. Gikk opp til Skimten den vanlig veien, greit nok, men mye gjenblåste spor der også. Følte meg veldig alene oppe i marka denne kvelden, men på vei ned måtte jeg faktisk fire stykker, alt mye bedre.



På vei ned fra Skimten måtte jeg bare kikke på sporene bortover mot Tverråsen. De så jo veldig lovende ut, og siden klokka kun hadde akkurat passert 19, valgte jeg å fortsette bortover mot Tverråsen. Ble nok litt over middels optimistisk rundt Tverråsrunden denne kvelden. Kanskje årets tyngste tur rundt Tverråsen. Når skal jeg nok være litt forsiktig med en slik uttalelse i januar, men jeg prøver meg.



Totalt var jeg ute i 2t og 13 min denne kvelden, helt unormalt for å være en kveldstrening.

Smøring feste:
2 lag VR40
1 lag VR45

Det endte med litt ising under den ene skien. Kanskje 3 lag VR40 hadde fungert?

Glider:
LF7

Tracking fra Endomondo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar