onsdag 28. november 2012

Eggevollen - Svarthavna på ski

Trening på ski 28. nov 2012
Jeg må bare si endelig! Selv med turen til Norefjell er det noe spesielt med første turen på ski med ordentlige preppa spor. Turen på Norefjell ble jo mer en positiv boost av alle dimensjoner, uten akkurat nypreppa løype.

Jeg gikk sammen med Jesper (tidligere kollega i Atea), og jeg følte at formen var bedre i kveld enn turen på Norefjell. Turen ble rett og slett en opptur, det var tilnærmet silkeføre, mye snø på trærne, mange folk ute.

Det jeg ikke har merket så mye til er at jeg har gått på mye høyere puls enn jeg trodde, og det hele veien. Har ligget stort sett i sone 4 og 5.. Jesper kom over noen andre treningskamerater like etter Solvang, og forsvant i god driv opp til Svarthavna med dem. Helt greit, jeg hadde ikke mer å gi, og jeg merker godt at ikke venstre skulder er helt som i fjor.

Allikevel veldig godt fornøyd, snittfart på ca 9-10km/t. Det lover jo godt for å komme inn på rundt 5:30 på Birken.

Jeg glemte å skrive noe om smøring.
Glider, LF8, varmet inn 2 ganger, silket og børset. (Ikke god glid på gamle Fisher ski)
Feste, 1 tynt lag VR40 i bunn, 3 tynne lag VR45. Passe feste, kunne nok vurdert litt VR50 i tråkket. Mulig Rode Multigrade hadde vært gull?

Sees samme sted i morgen.

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 13.20 km in 1h:17m:52s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar