torsdag 3. november 2011

Rulleski på Konnerud i regn

Onsdag 2.nov 2011.
Det å melde seg på Birken gir umiddelbar virkning. Man blir preget av hele opplegget, så valget var enkelt når det ikke passet for noen å sykle onsdag kveld. Rulleskia måtte på luftetur! Og siden så mange på jobben har blitt treningsnarkomane for tiden flyr jo halvparten av Atea i Drammen på rulleski oppe på Konnerud.
Og det er virkelig fint der. Ingen tvil om det! Bare litt tiltak å kjøre bil helt fra Åssiden til Konnerud for noen runder på rulleski.

Men når du kommer frem og har fått på skia er kjøreturen glemt. For her er det helt glatt asfalt, ingen biler, greit med lys og like mange mannfolk med Birken i blikket og stakingen allerede godt innarbeidet. Jeg ble forbikjørt i første svingen (som jeg gikk ned på beina) av en hel gjeng, og for en fart, her skulle nye rundetider settes og det skulle stakes! Første turen rundt ble mest pes, nedoverbakker er alltid vanskelig. Men etterhvert ble jeg tøffere jeg og!! Jeg står nok riktignok ikke i hockey ned den bratteste bakken, men jeg kjører hvertfall ned.

Det ble 6 runder i regn, ca 8km. Det er veldig god staketrening, ingen tvil om det. Jeg trenger å øve på teknikk, det er helt sikkert, dobbelt-tak med fraspark sitter ikke i det hele tatt! Men øvelse gjør mester er det vel noe som heter.

Merket treningen greit i beina på formiddagen i dag for å si det sånn..

Jeg legger ikke ut noe endomondo tracking for denne dagen, ikke veldig moro å følge grafen rundt løypa på Konnerud. For dere som er i tvil, jeg gikk en korte løypa, bare rundt på stadion.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar