tirsdag 29. november 2011

4x3 min intervall opp mot Spiralen

Vi trosser yr og regn og ellers dårlig vær, for trene det skal vi! Været kl. 16.00 på parkeringsplassen utenfor jobben i dag var ikke mest innbydende, men når det står intervall på programmet kan man ikke si nei. Vi var 3 stk i ettermiddag, som alle ville gi maks på veien mot Spiralen.

Vi valgte en litt lettere start i dag, startet med noe ala elghufs i starten av Eldresvei etter ca 15 min oppvarming med rask gange fra jobben (Atea Drammen). 

Jeg hadde programmert klokka til 4x4 intervall, men kom lett i utakt med treningsleder som hadde lagt inn 4x3min. Mente pulsen datt for mye mellom hvert drag dersom vi roet ned i 4 min. For min del ble aldri pulsen rolig i løpet av treninga, men det for jo være min sak. Knalltungt ble det i iallefall, men helt nydelig følelse etterpå! Ikke noe bedre enn følelsen av en virkelig hard økt, veldig bra! 


Jeg klarte en gang ikke å slå av pulsklokka før jeg kom hjem..., så grafen er litt avkortet. Kommer til å bli støl i morgen, men tipper det passer fint med en økt på rulleski på torsdag.

Jeg vet ikke om vi gjør elghufsene helt riktig, for etter litt undersøkelse skal de helst gjøres med staver som er 10cm kortene enn det vi normalt bruker på ski. Det står litt om det på denne siden:
http://www.treningsmagasinet.no/wip4/tid_elghufs/d.epl?id=322681

Men hovedpoenget er definitivt å kjøre intervall, og få pulsen opp under dragene.

Et annet lite poeng rundt elghufs... Hvor mange par karbon staver kan man egentlig ha? Det er jo grenser for hva kona finner seg i av utstyr!

//Glenn


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar