tirsdag 8. februar 2011

Fantastisk tur rundt Skimten-Tverråsen i kveld

Etter snøfallet natt til i dag og mye ny lærdom rundt skiteknikk fra helgen var det ikke nei fra meg når det kom en SMS om noen var klare for en skitur i kveld. Da ryddes alle andre avtaler unna, skia smøres, pulsbelte feste og jeg er klar!

I kveld var vi tre stykker på tur, veldig hyggelig å være flere.
Som dere ser av kartet gikk turen også denne gangen fra toppen av Aron, opp via Tverken, Skimten og Tverråsrunden og strake veien til toppen av Aron igjen, vi måtte jo rekke heisen ned!

Ikke la dere lure av varmegrader og og smak av vår nede i byen. Innenfor Tverken er det skikkelig vinter. Det er flott nysnø, porøs og fin! Jeg smurte

Smøring: 
Et lag Blå Ekstra som jeg varmet inn, deretter 3 tynne lag VR50 = kanonski! Spikerfeste og supergli!
Jeg tror ikke jeg har opplevd bedre ski enn i kveld. Og med nye tips rundt teknikken frisk i minnet ble dette bare en kjempetur. Nesten ikke glipptak, og det bare gled av gårde på slettene.

Det er lett å merke at Hauern og andre skirenn nærmer seg. Det tusset av mannfolk med hodelykt ute i skogen i kveld. Manglet bare at Tverken var åpen.

Nå håper jeg go'følelsen fra i kveld varer hele Hauern ut, og at jeg ikke møter veggen før Eiksetra...

Takk gutter for en kjempetur i kveld, dette lever vi lenge på.

Vi sees i marka, før eller siden.

2 kommentarer:

  1. Hvilket program eller app bruker du for å logge turen? Selv bruke jeg sportypal

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har jeg ikke sett før nå...

    Jeg bruker Polar RS800CX med tilhørende GPS. Legger alle data fra klokka inn i Polar ProTrain5 og lager Google Earth tracking fra GPS filen direkte fra programmet.

    Det fungerer ganske bra, men jeg savner å kunne lenke dirkete til et mer dynamisk kart.

    Glenn

    SvarSlett