mandag 7. februar 2011

En massiv skihelg!

I helgen ble det ski i nesten 3 dager til ende.

Tur fra Aron og skimtrunden fredag ettermiddag/tidlig kveld. Det skulle bli en oppfølging til kjempeturen fra onsdag, men pga føyke og dermed gjenblåste spor på vei opp mot skimten og hele skimtrunden ble ikke farten som forventet.

iPhone er ikke best i mørke. Dette så mye bedre ut live!
Lørdag var det teknikk kurs på Konnerud. Veldig fornøyd med det.

Fikk mange gode tips vedr staking. Det å lene seg fremover til du faller var helt nytt, og meget effektivt.

Dobbelt tak m fraspark er vanskelig. Og jeg har gjort dette feil i alle år. Jeg har bare slengt beinet bak og ikke noe mer enn det. Mye å lære her.

Søndag diagonal-teknikk. Fikk det ganske bra, synes nå jeg. Men når man blir ivrig blir man også fort sliten. Men veldig moro. Vi gikk opp en passe slak bakke og ned igjen, og opp igjen. Både med og uten staver.

Men så kommer det som kanskje ikke var så lurt. Rett etter endt kurs på søndag kjørte jeg over til landfalltjern og gikk derfra og rundt tverråsrunden. Det ble et slit uten like. For med kun 2 brødskiver og en banan var det ikke veldig mye futt i mine bein for å praktisere det jeg hadde lært på kurset i normale løyper.



Tverråsutsikten på søndag.
Og jeg smurte meg bort igjen. Det var tydeligvis varmere på Landfalltjern enn Konnerud. Rød Swix m sølvskrift egner seg på annet enn svært glatte løyper. Det endte jo med at jeg måtte stoppe opp like etter Tverken, skrape av alt, korke ut, og legge to tynne lag VR50. Det var redningen for resten av turen.

Hauern blir hard, ikke mer å si om den saken.

I kveld er det vel siste skikkelige treningstur før Hauern på søndag.

Vi sees i marka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar