tirsdag 12. mars 2013

Siste intervalløkt før Birken

Trening på ski 12. mars 2013 - 5 x 4 intervall Landfalltjern - Skimtrunden.

Etter 3 dager med alpint i alpene kom jeg ikke utenom intervall i dag. Jeg la opp til en kort trening mellom jobb og bursdagsfeiring. Litt usikker på føre, så jeg tok med skia ubehandlet fra vinterferien og satset på å treffe noen folk på Landfalltjern som hadde vært innover. Og joda, ca 16.30 på ettermiddagen var 2-3 mannfolk i min alder på plass. Fikk hint om at VR60 lugget pga. nysnø i sporet, og at VR50 eller Roede Multigrade ville fungere bra. Roede voks har jeg ikke.... Jeg la 2 lag VR50, og fikk hint fra han foran meg at Roede Multigrade var helt supert. Fikk tips om at VR45 sikkert ville gjøre samme jobben. La 1 lag VR45 på toppen av VR50 lagene (i hele smøresonen) og la i vei.

Noen få glipptak opp mot Tverken, men ikke verre enn at jeg droppet å legge på noe mer smøring. Etter Tverken ble sporene mye bedre, tørrere snø og rett og slett spikerfeste ala vinterferien. Helt kanon! Det var bare å gi alt på hvert drag! Helt nydelig. Dette endte med ny rekord opp til Skimten (med Skimtrunden), jeg klokket inn ca 47 min, veldig fornøyd.

På Skimten ble det litt bilder, samt nyte de siste strålende fra sola før det ble nedkjøring tilbake til start.

Rett og slett nydelig å kjenne at kroppen fungerer etter 5 dager på tur med gutta, med mye god mat og drikke. Kan jo ikke reise til Frankrike uten å drikke rødvin! Noen øl ble det også, skal ikke legge skjul på det.

GPS'en til Polar tok som vanlig kvelden etter noen få km, helt min egen feil som ikke sjekket batteriet.

Topp fornøyd med snittfart på 11.6km/t inkl. en litt lengre stopp på Skimten.

Smøring:
2 Lag VR50 og 1 Lag VR45

Glider:
LF8 som ble lagt på før vinterferien, fungerte særdeles dårlig.

Usikker om jeg legger inn en rolig økt i morgen...

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 12.78 km in 1h:06m:10s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar