onsdag 6. mars 2013

Oppsummering vinterferien 2013

Jeg velger å legge sammen alle treningsturene på ski fra vinterferien i en bloggpost. Det er ikke noe bedre forhold for internett på Blefjell i år som i fjor. Fortsatt Edge...

Jeg har lagt ut en post om smøretips og de nye VR smøringene til Swix, men det blir på en måte en annen greie.

Vinterferien i år bar preg av mye mer snø enn i 2012, ganske mye snø egentlig. Og tildels kaldt, hvertfall første helgen. Så kom mildværet og gjorde nesten vinterferie til påskeferie. Men ikke på langt nær ala 2012, da forsvant jo snøen i løpet av uka.

Første tur 23. Feb 2013.
Storli - Strutåsen - nesten Krøkla... Jeg valgte å snu ca 2.8km etter Strutåsen pga tidspress. Men fy så deilig. Det å gå på ski her er rett og slett bedre enn Drammensmarka. Det er noe eget ved fjellet. Det å se Storeble dekket med snø i fjerne er rett og slett nydelig.

Smøring:
1 lag VR50 og VR55N i tråkket. Litt ising på vei oppover, men gode ski oppe på fjellet. Helt nydelig tur.
(Etter det jeg har notert med smøring var det nok litt mildt denne dagen..)

Endomondo Skiing Workout: was out skiing 21.64 km in 2h:08m:35s using Endomondo.

Søndag 24. Feb 2013, familietur.

 Målet var nok Strutåsen.., men ble raskt Solobua. Og da fam Schmidt meldte om smøreproblemer og bakglatte ski, ble konklusjonen at Vera og jeg gikk rundt Solobua. De skulle finne en bålplass. Det å brenne bål i vinterferien synes jeg personlig er litt oppskrytt, men ungene digger det så da blir det å holde ut. Det ble fort kaldt å "båle" etter en runde rundt Solobua i rolig tempo, selv om jeg skiftet til tørt tøy. Men ingen av oss har på like mye klær som den gangen vi også dro pulk, det kan jo ligge noe der.

Smøring, mener å huske vi gjorde det samme som på lørdag, VR50 og VR55N i tråkket.
Jeg som prøver å sette fra meg go' skia
på en forsvarlig måte..
Nesten solnedgang fra bålplassen. Nydelig føre.
Onsdag 27. Feb 2013
7x4 intervall - Storli - Strutåsen tur-retur. 
Rett og slett en kjempeøkt. Det er veldig mildt på Blefjell om dagen, nesten +6 grader i skyggen på campingplassen i det jeg gikk. Men det er kaldt i snøen, så et lag VR55N ble helt perfekt! Godt Fornøyd med farten. Tok meg tid til par bilde fra mobilen på Strutåsen. Det er kun 1-2 dager jeg får slike turer som denne dagen, nesten vindstille, sol, nesten ikke folk (møtte vel 3-4 stk totalt). Det er sånn at du nesten ikke har lyst til å gå hjem, bare stå igjen på Stutåsen og nyte stillheten og alt det hvite.




Smøring: Mener å huske 1 Lag VR55N (det var alt)

Lørdag 2. Mars 2013
Forsøk på langtur i stiv kuling. Det er ikke sikkert det blåste så hardt, men jeg tror ikke at jeg har vært oppe på fjellet i så mye vind før. Så jeg var nok kanskje litt optimistisk i det jeg la ut på tur lørdag formiddag. Det blåste nesten så mye at campingvogna flytta på seg, og flaggene rundt om kring sto rett ut. Jeg var jo desperat på en langtur, og i dag var på en måte den dagen jeg hadde til rådighet. Det gikk greit nok så lenge jeg holdt meg nede i skogen, men oppe på fjellet ble det helt håpløst. Vinden sørget også for blanke spor... La på klister på Solobua, det holdt vel kanskje 2-3 km. Jeg var lenge ute... men få km.. 

Smøring.. VR62 + Swix Universal klister. Helt håpløst.

Søndag 3. Mars 2013.
Full gass rundt Solobuarunden! Resulterte i en knalløkt siste dag i vinterferien. Nytt rekord på runden og snittfart på 12.5 km/t. Helt nydelig, tror ikke jeg har klart denne runden på under timen før. Totalt gikk jeg på 51min og 30 sek.

Litt skremmende at jeg fikk så god tid de gamle skia... Og Birken er under 2 uker unna...

Smørng : 1 Lag VR62 - spikerfeste.

BTW: Madshus-skia er innlevert på slip... Til Birken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar