mandag 12. desember 2011

Endelig SNØ! 1time og 46min i lykkerrus på lørdag

Endelig SNØ! 
Solnedgang fra Skimten. Godt for både kropp og sjel!
Jeg fikk en melding fra en kamerat om supre forhold på Skimten fredag ettermiddag! All arbeidslyst ble blåst vekk, og det eneste som jeg klarte å tenke på var "å fytti rakkern, jeg har jo ikke tatt av glidingen fra i våres!!" Litt trangsynt, ja vel, men sånn er det bare. Fredag kveld ble tilbrakt delvis sammen med ungene og taco, og delvis i smøre-rote-boden sammen med gliding og grunnvoks.

Lørdagen.
Bilde fra Skimten lørdag ettermiddag 10.des
Etter å ha nesten tømt lommeboka på skiutstyr til ungene på Bjørn Myhre, bar det rett til skogs. Minstemann på 9år hadde vel egentlig lyst til å være med, men denne turen måtte jeg bare ha alene. Sorry for alle som det gikk utover. (Det ble familietur på søndag...) Turen gikk fra Landfalltjern-Skimten, helt nydelig. En stopp på Skimten for å få med solnedgangen. Og jammen var det ikke kjørt spor rundt Tverråsrunden. Helt perfekt.

Det ble ca 1t og 46min i et stor lykkerus! Jeg ble riktignok forbigått av omtrent alle, men det kan jeg leve med. Det å få noen turer på ski gir en helt annen opplevelse enn 4x4 intervall på rulleski i småregn frem og tilbake mot Solberg Spinneri.

Bildene taler vel for sitt, solned gang på Skimten og sist rest av sola fra Tverråsutsikten.



Skimtvarden
Ca -2 grader hele veien på lørdag. Tørr og fin snø. Litt løsere fra Tverken og innover i marka.














Siste rest av sola fra Tverråsutsikten.

Smøring på turen : 1 lag grunnvoks og 1 lag Swix blå smeltet inn med smørejern. 3 lag VR45 på toppen av dette. Stort sett gode ski hele veien. Kjenner jeg at jeg må øve mye på teknikk denne vinteren også!

Vi sees i marka folkens! Tipper neste tur blir med hodelykt en gang til uka.

Kart over runden under.
Endomondo Skiing Workout: was out skiing 15.64 km in 1h:46m:15s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar