onsdag 10. februar 2016

Storli - Solobua tur-retur

Trening på ski 10. feb 2016

For første gang på lenge hadde jeg faktisk planlagt trening på ski dagen i forveien, det er nesten en ukjent opplevelse for meg. Alltid følelsen å ha glemt noe, og det har jo skjedd, som f.eks GPS'n lå hjemme på sist UltraBirken. Men i dag hadde jeg fått med alt.

Jobbet på kontoret i Kongsberg i dag, så planen om Blefjell ble allerede lagt i går. Ca 0 grader på kontoret ved 16.00, temperaturen holder seg oppover hele Jondalen, men temperaturen synker raskt til ca -3 i det jeg runder inn på campingen. Helt perfekt. Tørr snø, nye fine løyper og snø på trærne. Hjemme i Drammen har det regnet de siste dagene, men her oppe har alt dette kommet som snø.

La under 1 lag VR50 og 1 lag VR55 i tråkket, spikerfeste ut av vide verden, rett og slett for mye feste. Stoppet i Rendlekrysset, dro raskt av det ekstra laget med VR55 og la et nytt tynt lag VR50. Kanonbra. Spikerfeste, men samtidig helt grei glid. Snøen fortsatt tøtt og fin, her oppe var et kanskje enda litt tørrere snø.

Vanvittig flott å gå innover mot Solobua i blåtimen, det må rett og slett oppleves! Ikke ny pers med 45 min fra Storli, men det får så være når det er så stille og fint inne på fjellet. Det var ikke kjørt løyper ned til Blestølen så det ble samme ruta hjem igjen.

Dette ble også første gang med hodelykt på Blefjell, kan også anbefales.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar