søndag 24. januar 2016

Landfalltjern-Solvang-Svarthavna-Vrangen-Tverken-Landfalltjern

Trening på ski, søndag 24. jan 2016

Klar for delvis langtur på søndag. Sendte ut melding til de meste ivrige på lørdag ettermiddag. Jon Halvor fikk besøk, Tore & Co skulle gå fra Ulevann. Bernt Ole var klar for skitur. Det ble oppmøte på Landfalltjern ca 12.00. Det var kaldt hjemme, men mildt innover i marka.

Planen var Skimtrunden, Tverråsrunden og deretter ned mot termometerkrysset og kampstrupen til Landtjern igjen. Men pga. at det var mildt i høyden la vi om løypa til lavere strøk og håp om kuldegrader. Tror vi klarte det, veldig flott opp fra Solvang mot Svarthavna, Lier kan sine saker med tråkkemaskinen. Bernt Ole tok et lite drag opp mot Svarthavna og jeg ble parkert nede i bakken. Ikke sjans i havet til å holde følge oppover. Kan jeg legge skylden på litt rødvin fra kvelden før?

Jeg la 1 lag Rode Multigrade på Landfalltjern, det holdt faktisk helt til etter Vrangen. Den smøringa skal jeg prøve mer av! Merker at skiformen ikke er der jeg håper at den er, det går saktere i år enn tidligere. Litt ruskete løype fra termometerkrysset og til Tverken. Skjønner godt at Hauern ikke kan kjøres i den løypa i år.

Stopp på Tverken før retur til Landfalltjern. Vaffel og eplemost er aldri feil etter nesten 2 mil på ski.

Passe sliten etter 2 mil på ski denne søndagen.

Smøring:
Feste : 1 lag Rode Multigrade og 1 lag VR55N lagt på etter Vrangen.
Glid : 1 lag LF7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar