torsdag 19. mars 2015

Jeg gjør et forsøk på Birkebeinerrennet 2015 - skia er preppet

Trening på ski 18.mars 2015

Tåa er fortsatt svært merkbar, men jeg må jo prøve om det er helt håpløst eller om det er mulig å gjennomføre Birken 2015 (på ski).

Det ble tur til Lier i går kveld, det nesten ikke snø igjen fra Landfalltjern, og Drammen har vel mer eller mindre stoppet å kjøre løyper for denne sesongen.

Overraskende mye snø i Lier faktisk, du skal ikke langt innenfor Eggevollen før det fortsatt er skikkelig vinter. Turen ble litt halvhjerta, merket tåa hele tiden, hadde ikke regnet med noe annet. Jeg var veldig reservert, spesielt i utforkjøringer. Staking og lett diagonalgang gikk greit. Dro hjem i går kveld med den oppfatning at jeg måtte droppen Birken i år.

Våknet i dag og tåa er mye bedre. Jeg har bestemt meg for å gjøre et forsøk. Det er spådd kaldt fint vær, noe vind. Det kan bety tørrvoks dersom Yr treffer på temperaturen. Jeg kan ikke la en slik sjanse gå fra meg. Jeg tror ikke noe på noen personlig rekord, men en tur for å gjennomføre.





I og med at den bestemmelsen ble tatt litt sent blir det litt enklere skiprepp også. Jeg har fulgt Swix sin anbefaling:
LF6 varmet inn 3 ganger, siklet av til slutt.
HF6 varmet inn 2 ganger, siklet av og børset med 20 drag på begge ski.

Skia hadde fortjent en slip, men det for bli neste år.

Jeg avventer med å legge noe som helst feste til fredag kveld, da er det mer sikkert om det blir klister eller tørrvoks.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar