tirsdag 19. februar 2013

7 x 4 intervall opp til Tverken og rundt Tverråsen

Trening på ski, 19. Feb 2013

7x4 intervall opp til Tverken og rundt Tverråsen. Etter den lille nedturen på søndag var jeg tent på at måtte få til større fart i kveld.

Og i kveld stemte alt! Jeg startet med 15 min oppvarming, kanskje litt over anbefalt pulsnivå..., deretter 2 drag mot Tverken (snudde og kjørte ned mot Steinkjerringa igjen), så ble det videre 5 drag forbi Tverken og rundt Tverråsrunden.

Det ble rett og slett ny snittfart rekord! Jeg har aldri vært over 12km/t i snitt før, og i dag klarte jeg nesten 13km/t i snitt. Rett og slett sinnsykt moro.

Smøring : 1 Lag VR40 og 1 lag VR45. Satt som et skudd, rett og slett spikerfeste. Alle de bakkene jeg slet med fiskebein på søndag, spratt jeg opp i kveld. Det skal sies at det nok lå litt rester av både VR40, VR45, VR50 og VR55N under fra søndag, men i alt i alt ble nok dette en perfekt blanding for i kveld.

Snittfart på 12.8km/t :-) Det ble mye høy puls også, men det var jo meningen. Denne farten på Birken hadde vært fint.


Endomondo Skiing Workout: was out skiing 16.13 km in 1h:15m:38s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar