søndag 4. mars 2012

Oppsummering vinterferien 2012

Det har blitt litt lite info på bloggen i det siste, vanskelig å blogge mer eller mindre live fra campingvogna på Blefjell. Det er mulig, men med kun Edge via mobilen, må alt planlegges nøye, ting må skrives på forhånd, bildene bør lastes opp via mobilen++ Bare styr.

Vel, vinterferien ble egentlig ganske knall med tanke på ski. I år ble det faktisk to turer på nesten 30km, en hardøkt med Bernt-Ole mandag 27.feb på kvelden, en sørpetur til Strutåsen 1.mars og en siste tur i Finnemarka på søndag 4.mars.

Den rareste turen ble vel turen lørdag 3.mars, jeg hadde fått innvilget langtur samme dag som vi skulle reise hjem :-) Det hadde vært kaldt om natta, men som dere kan se på bildene, fint vær.
Jeg la ut fra Storli i nypreppa løyper, tilnærmet trikkskinner og spikerfeste med VM Universal klister. Løypene til Solobua var så gode at det var bare en fryd å lange innover. Men for å få mer enn 15km nytter det ikke å tusle nede i småskogen ved Solobua, da må jeg forbi Strutåsen. Og der kan du jo at de siste dagene med mildvær og sol hadde gjort sitt. Nesten ikke snø igjen!!!

Her var det full stopp. Noen mer ivrige tok av skiene og vandret
på beina til neste sted med snø.
Før jeg kom til Krøkla måtte jeg faktisk ta av skiene og gå noen meter i tildels lyng og litt snø/is. Det var like før jeg snudde og tenkte at "nå burde jeg bare gått x-antall runder rundt Solobua, og tatt det som en kynisk treningstur".
Men jeg gikk til akkurat samme sted som forrige lørdag, der var det nesten ikke snø igjen. Der ble det kort matbit, noen bilder og litt tanker om hvordan resten av vinteren blir. Er det f.eks snø igjen til påske?
Klikk på bildestripen for bedre inntrykk av snømengden

Bildene taler for seg om status på Blefjell. Nå er det vel kommet litt mer snø i det jeg skriver bloggen, men hvor mye er jeg usikker på.


Krøkla.. Det er faktisk ikke noe særlig mer enn
et lite kryss inne på fjellet.


Solobua på vei hjem lørdag 3.mars.


































Lite snø på Tverråsen søndag 4. mars
Turen søndag i Finnemarka ble ganske god egentlig. Selv med dårlig vær i byen, grått og fælt var det OK føre i marka. Igjen Swix VM klister, fungerte veldig bra på det føre som var på søndag. Men snøen minker godt i Finnemarka også, jeg prøver å legge til noen bilder fra den turen i samme blogg post.

Men Blefjell kan jo være så fint som bakgrunnen på hele skibloggen. Med hvite vidder og VR40 føre...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar