torsdag 15. mars 2012

Cera F er livsfarlig

Jeg lovte dere en liten oppdatering rundt smøring og slikt før avreise til Birken på ski 2012.

Vel, for første gang har jeg prøvd å legge på Cera F pulver selv... Jeg ble mer eller mindre lurt til innkjøp av slikt pulver før jul, skulle få det billig, lett og legg på selv, osv, osv... Bare tull. Cera F er livsfarlig. Det krever hvertfall et proft smørerom med riktig avtrekk og hele pakka! 

Vel, her ser dere første forsøk der det hvite pulveret er strødd utover skia. Men så er det jo slik at man skal føre smørejernet over skia i en viss fart for å ikke brenne i stykker hele dritten. Og det er etter det at det farlige kommer, for det kommer røyk... Hvit røyk, som hverken ser bra, eller lukter bra! Og det er vel her det godkjente avtrekket kommer inn.. Lang historie kort, jeg har litt vondt i halsen ennå!

Nå jeg preppet ski i nesten 2 timer, greit nok at det koster mye å la Bjørn Myhre jobben, men jeg tror jammen det er verdt pengene. Det er proffe folk, proft utstyr, og ikke minst, du slipper å sniffe fluor pulver i egen kjellerbod!

Følgende ligger nå under skia:
3 lag LF8 varmet inn 3 ganger, siklet og børstet.
1 lag LF7 varmet inn 1 gang, siklet og børstet. (Dette laget er helt unødvendig, men swix endret sine prognoser, så jeg måtte gjøre litt om igjen)
1 lag LF6 varmet inn 2 ganger, siklet og børstet.
1 lag Swix Maraton (HF10BF), varmet inn 2 ganger, siklet og børstet.
1 lag Cera FC8x, varmet inn 2 ganger, børstet opptil flere ganger. (Ikke bra greier)

1 lag Swix is-klister er lagt tynt, tynt, varmet inn og skia er satt ute til herding.

Resten er nesten under kontroll, sekker veier 3.4Kg uten smøring og mobil.

Er jeg klar, tja..

I morgen blir det Ringerdrikk på jobb sammen med eplejuice og lørdagen blir det 54km på ski.

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar