torsdag 16. desember 2010

Ny personlig rekord i 800 meter'n og flott runde fra Landfalltjern til Skimten i går kveld

Det blir mye ski om dagen...
Kanskje litt for mye sett i noens øyne, og helt passe sett med mine øyne...

Tirsdag var jeg egentlig ikke veldig klar for ski, etter at konsert med sønnen min av avlyst, og vi havnet en times tid på Gulskogensenteret i stedet. Men jeg fikk tatt meg sammen, smurt skia og gikk opp til Aron og 800 meter'n (som egentlig er 2.9 km en vei). Jeg hadde fått et hint fra en kollega at det var mulig å gå tur-retur Aron-Solberg-Aron på ca 25min, noe jeg ikke trodde så veldig mye på. Sist hadde jeg peset meg bort en vei på 25 min, og synes jo at det var ganske greit. Men nå ville jeg altså prøve igjen, er det mulig?

Og JA, det er mulig i høyeste grad. Og det hjelper når det finnes andre i løypa som peser deg litt av gårde, du merker at de ligger der bak, og egentlig bare vil fordi. Sånn opplevde jeg det på tirsdag, jeg kom av gårde først, men vedkommende (en dame)  kom raskt etter, og i den bratteste bakken på veien mot Solberg gikk dama fordi. Men på slettene mot Solberg klarte jeg heldigvis å ta henne igjen, stake fordi, og havnet ved enden av løypa (før brua). Tok en rask pust i bakken, og la på vei tilbake igjen. Jeg slo ikke min kollega på 25 min, men endte opp med ca 30 min tur-retur. Veldig fornøyd. Det gikk ikke så fort på runde 2, måtte stoppe å legge på litt mer smøring på vei bort til Solberg, men det blir jo en dårlig unnskyldning oppe i det hele.

800 meter'n er grei som trening når man har dårlig tid, men ikke veldig spennende...

I går kveld (onsdag 15.12) fikk en kamerat & jeg flott tur med hodelykt.
Turen gikk fra Landfalltjern via Landfallhytta, Tverken, Skimten, Skimtrunden og ned til Landfalltjern igjen. GPS'en målte ca 13km.
Det er så mye bedre å gå to stykker, spesielt med kamerater man kjenner godt, fordi det er lettere å avpasse tempo. Det blir ikke noe show-off (nå skal jeg vise hvor sprek jeg har blitt faktor).

Løypene begynner å bli noe slitt, spesielt den vanlige veien ned mot Landfalltjern. Inn mot Skimten er det fortsatt flotte forhold, og i går kveld ca 21.40 var det nydelige -7 grader.

Jeg har smurt med blå ekstra V40 alle dagene, fungerer helt greit. Men det slites noe fort vekk under skia når det mye is i løypene.

Vi sees i marka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar